Wednesday, February 18, 2009

Jauh

Tak semena-mena hatiku tersentuh.
aku menangis.
menangis kerana aku rase spt jauh dgn-Nya.
mungkin kerana lately, byk btul musibah, obstacles yg aku hadapi
membuatkan aku tersentak
berfikir sejenak
apakah yg telah aku lakukan


aku search lagu Fatamorgana by Hijjaz.
aku hayati liriknya
air mata ku semakin deras

aku sedar
aku hamba yg lemah
aku hanya dtg pada-Mu
jika aku memerlukan-Mu.
oh hina nya aku
kdg2 aku lalai dgn keindahan dunia

benar..kebahagiaan dan ketenangan dtg bile rase diri dekat dgn-Nya
semua kerja menjd lancar
hati gembira
keyakinan timbul
kerana kita pasti
apa yg dilakukan xmelampaui batasan

begitu Maha Besar dan Agungnya Dia
Dia tahu segala isi kandungan hatiku
apa yg aku rasa
apa yg aku fikirkan

setiap apa yg aku rintihkan
yg aku adukan
Dia Maha Mendengar


Syukur Ya Allah!
aku masih mampu utk
mengucapkannya
dan menzahirkannya

aku memohon supaya
Kau kurnikan aku ketabahan
dan kecekalan
utk melalui ujianMu

Amin.




No comments: