Thursday, August 7, 2008

a.k.u



kadangkala aku merasa begitu berat untuk melalui jalan hidup ini seorang diri..
takut
gusar..
tidak yakin dengan kemampuan yg dimiliki..

abah and mama
mereka sering mengingatkan aku
tatkala aku mula
merintih kepayahan...

berjauhan dengan keluarga dan handai..
menuntut pengorbanan
dan ketabahan

hati meronta
aku mahu pulang
bersama keluarga
sahabat

aku kuat
aku yakin
aku mampu menghadapi semua ini

dan
aku juga yakin
apa yg aku korbankan
memberi pulangan yg lumayan
harga yg tidak ternilai
dan tidak mampu dibeli
dengan wang euro mahupun RM
(euro getting tough...haiiihh-iklan sekejap)

di sini aku mengenal diriku
siapa aku
karakter ku
kelemahan ku
kekuatan yg aku miliki
(dengan kekuatan bulan..aku kan menghukummu!!hahha
-pengaruh Sailormoon jap)

apa yg aku mahukan
apa yg kau mahukan!!!
(haha..LOL..I duno what u want,unless i got the power of sixth sense..
kikihhh..actually i dont want this post looks too serious..hahaha..)

its almost 1 year...
living in Germany
L.I.F.E
is full of highs and lows

aku amat terharu dng kiriman SMS abah
"beritahu pd kwn2 mu bahawa abahmu ini juga ada keinginan untuk memeluk anaknya (aku lah itu.heheh) dgn sedepa tangan tp syg peluknya terasa.. tapi tgnnya tak sampai..."

aku dan abah kian rapat
tidak seperti dulu
ya..mungkin ada hikmahnya
knapa aku dterbangkan ke sini

SMS abah memberi kakuatan untuk aku
"terimakasih ats penghargaanmu.
Atas nama tanggjwb abah lakukan semua itu.
Tiada minta dibalas semua itu.
Andai ada syukur pada Allah.
Jika tiada abah tak menyesal ats tindakan yg abah buat
demi kelangsungan hidup yg sifirnya tidak sama dengan sifir matematik logik akal. Jadilah anak yg sayang akan dirinya"

terima kasih abah
sayang abah
sayang mama
ego abah memang tinggi
aku kenal lelaki ini
haiiizz
dia jarang mengakui perasaanya
tak sabar untuk bersemuka
(cam boyfren i la plak)
ya abah kan hero ku
dan mama pula heroin ku..

semoga seisi Latarwangi
doing well..

aku memohon kpd-Mu Ya Allah..
semoga kau tunjukkan aku jalan yg lurus dan benar
dan kau permudahkan urusanku di dunia dan di akhirat

amin.


-Marni Masuan-
anak perempuan Saniah Bte Selar



mayam, zura, pika n mama
rindu kamu!!!

abah....


sofiah
1st niece
da besa lah!
auntie rindu

haaiiihh
rindu..
loads of love!

hahaha..majlis perbandaran..muariff..
maikn gemookk

2 comments:

jOan of arc said...

hoho sedih pula bce blog kamu.. sOb.sOb~

enjoy our staying in germany.. selagi masih ada. yezZa.. nnt esok rindu2an

rsenye experience kte kat sni setinggi POUND r.. eh silap dinar KUWAIT. plg tgi lam dunia ahahaha

Erin Rashid said...

sile la update blog anda ok..!
cerita2 dan gmbr ala2 candid syndrome
i like..!
ha.. lg 1,
cerita pasal mkn kt imbiss xdak ker..?
hehehehhe